MY K1 and TRACK 172 CUP

More
4 years 9 months ago #179166 by sonicvanman
Replied by sonicvanman on topic MY K1 and TRACK 172 CUP
Wow just caught up, you amaze me every time with your updates, epic work, i wish i had the spare cash still, i've still got loads of stuff i wana do but the cash has dried up, holiday & house are taking over :(

Keep the updates coming ;)


£#$#$# Its not about the money money money #$#$#

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • chambers_cupra
  • Topic Author
  • Offline
  • WM Regular
  • WM Regular
More
4 years 9 months ago #179171 by chambers_cupra
Replied by chambers_cupra on topic MY K1 and TRACK 172 CUP

sonicvanman wrote: Wow just caught up, you amaze me every time with your updates, epic work, i wish i had the spare cash still, i've still got loads of stuff i wana do but the cash has dried up, holiday & house are taking over :(

Keep the updates coming ;)


Thanks mate. I'm trying to joggle the spare cash I have atm on this and paying for my holiday lol so it'll slow up over summer more than likely. Just trying to get it road/track worthy quick but it's needed a lot more work for it to pass mot that I first thought lol.

I'll keep it up dated tho like now :)

Cracked on with a bit last night.
Coilovers, top mounts, strut brace, rear arb, snap off boss, steering wheel, rear strut brace and gear shift kit all fitted just need to adjust the gear shift kit.

Few pics

File Attachment:


File Attachment:


File Attachment:


File Attachment:


File Attachment:


File Attachment:


File Attachment:


File Attachment:


Also drilled the rear bumper haha

File Attachment:

[b:gmr24ild][color=#0000FF:gmr24ild]CHAMBERS[/color:gmr24ild][/b:gmr24ild]

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
4 years 9 months ago #179172 by lewys
Replied by lewys on topic MY K1 and TRACK 172 CUP
Let me know what the snap off boss is like. I want to get one but obviously want to get a decent 1 without having to lose a limb to pay for it lol.

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • chambers_cupra
  • Topic Author
  • Offline
  • WM Regular
  • WM Regular
More
4 years 9 months ago #179173 by chambers_cupra
Replied by chambers_cupra on topic MY K1 and TRACK 172 CUP

lewys wrote: Let me know what the snap off boss is like. I want to get one but obviously want to get a decent 1 without having to lose a limb to pay for it lol.



It seems spot on. Nice design, ive tried 4 different types in the cars I've had, paid 80 quid for one before and it had play in it straight out the box lol

This use splines and ball joints so it shouldn't get any play at all, once I've used the car a bit ill report back, but first impressions it's worth the 120 quid lol

[b:gmr24ild][color=#0000FF:gmr24ild]CHAMBERS[/color:gmr24ild][/b:gmr24ild]

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
4 years 9 months ago #179174 by Andyfloss
Replied by Andyfloss on topic MY K1 and TRACK 172 CUP
Nice like the look of the wheel... the holes are to reduce drag right.. not just make it look like a cool race car <!-- s;-) --><img src="{SMILIES_PATH}/icon_e_wink.gif" alt=";-)" title="Wink" /><!-- s;-) --> haha

Just call me Andy the Shrew!! :-D

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
4 years 9 months ago #179175 by lewys
Replied by lewys on topic MY K1 and TRACK 172 CUP

Andyfloss wrote: Nice like the look of the wheel... the holes are to reduce drag right.. not just make it look like a cool race car <!-- s;-) --><img src="{SMILIES_PATH}/icon_e_wink.gif" alt=";-)" title="Wink" /><!-- s;-) --> haha


I just literally chopped my bumper in half <!-- s:lol: --><img src="{SMILIES_PATH}/icon_lol.gif" alt=":lol:" title="Laughing" /><!-- s:lol: -->

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • chambers_cupra
  • Topic Author
  • Offline
  • WM Regular
  • WM Regular
More
4 years 9 months ago #179176 by chambers_cupra
Replied by chambers_cupra on topic MY K1 and TRACK 172 CUP

lewys wrote:

Andyfloss wrote: Nice like the look of the wheel... the holes are to reduce drag right.. not just make it look like a cool race car <!-- s;-) --><img src="{SMILIES_PATH}/icon_e_wink.gif" alt=";-)" title="Wink" /><!-- s;-) --> haha


Yeah to reduce drag haha

I just literally chopped my bumper in half <!-- s:lol: --><img src="{SMILIES_PATH}/icon_lol.gif" alt=":lol:" title="Laughing" /><!-- s:lol: -->


Because race car

[b:gmr24ild][color=#0000FF:gmr24ild]CHAMBERS[/color:gmr24ild][/b:gmr24ild]

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • chambers_cupra
  • Topic Author
  • Offline
  • WM Regular
  • WM Regular
More
4 years 9 months ago #179179 by chambers_cupra
Replied by chambers_cupra on topic MY K1 and TRACK 172 CUP
New headlights

File Attachment:


Bumper drilled, just need to drill the crash bar.

File Attachment:

[b:gmr24ild][color=#0000FF:gmr24ild]CHAMBERS[/color:gmr24ild][/b:gmr24ild]

Please Log in or Create an account to join the conversation.

  • chambers_cupra
  • Topic Author
  • Offline
  • WM Regular
  • WM Regular
More
4 years 9 months ago #179182 by chambers_cupra
Replied by chambers_cupra on topic MY K1 and TRACK 172 CUP
Did more on the car tonight

got the PureMotorSport linkage all set up :) mine was hitting the lambda sensor in 4th and 5th, hitting the tunnel in 5th, 1st and reverse. All sorted now tho which is good. Seat position with the steering wheel closer and the gear stick closer really makes a difference :)

anyway few pics of the linkage

File Attachment:


File Attachment:


File Attachment:


with that done I whipped the track rod ends off and steering boots off to find the inner tie arms completely knackered. Just gotta get me tool to undo them.

File Attachment:


also ripped out the carbon can

File Attachment:


also pulled some of the interior out guessing most of it's been out before as there clips broken screws missing and things generally not put together well lol.
Will try and get more work done Thursday night :)

[b:gmr24ild][color=#0000FF:gmr24ild]CHAMBERS[/color:gmr24ild][/b:gmr24ild]

Please Log in or Create an account to join the conversation.

More
4 years 9 months ago #179183 by lewys
Replied by lewys on topic MY K1 and TRACK 172 CUP
Jesus Christ will you fuck off already?! You're going too quick! <!-- s:lol: --><img src="{SMILIES_PATH}/icon_lol.gif" alt=":lol:" title="Laughing" /><!-- s:lol: -->

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Powered by Kunena Forum
Cookies make it easier for us to provide you with our services. With the usage of our services you permit us to use cookies.
More information Ok